• Lata doświadczeń w biznesie
  • kontakt@webfan.pl

Jak możemy zastosować geolokalizację?

Jak możemy zastosować geolokalizację?

Encyklopedyczne definicja geolokalizacja stwierdza, że jest to położenie oraz proces określania geograficznego położenia fizycznych przedmiotów albo osób typowo za pomocą GPS lub adresu IP urządzenia. Położenie określane jest najczęściej przez współrzędne geograficzne, ale również innego rodzaju dane adresowe, jak np. kod pocztowy, miasto, ulica oraz numer domu. W sieci geolokalizacja jest ściśle związana z pozycjonowaniem, jak bywa też nazywany proces ustalania samych współrzędnych geograficznych. Ostatnio okazało się, że proces ten można z powodzeniem wykorzystać w e-marketingu Wyjaśniamy, w jaki sposób.

Geolokalizacja płatności pojawiła się jako odpowiedź na potrzeby różnych serwisów, oferujących np. dobra cyfrowe, lecz nie tylko. Chodzi głównie o tych e-przedsiębiorców, dla których ważna jest znajomość miejsca, z jakiego została dokonana płatność za towar bądź usługę. W celu uzyskania danych lokalizujących źródło płatności, wystarczy zamówienie obsługi dodatkowych parametrów, które przekazywane są do sklepu przez system płatności online, jak Dotpay.

Zastosowanie geolokalizacji
Tak naprawdę geolokalizację można wykorzystać w każdym dowolnym miejscu w zasięgu działania telefonii komórkowej i zastosować do najróżniejszych innowacyjnych formatów reklamowych. Może być to świetne narzędzie marketingowe. Do jednego z bardziej nowoczesnych sposobów komunikacji z użytkownikami, które wykorzystują precyzyjne lokalizowanie, należą mi.in notyfikacje graficzne i tekstowe. Działają one z poziomu aplikacji mobilnych w ten sposób, że wykorzystują wbudowany kod, pozwalający na komunikację urządzenia przenośnego z nadajnikami BTS. Dzięki temu możliwe jest precyzyjne wyznaczenie położenia i namierzenie urządzenia, które jest w zasięgu przynajmniej trzech stacji bazowych, z dokładnością aż do 50 m. Informacja te pozwalają na precyzyjne dotarcie do potencjalnych klientów, znajdujących się na ściśle określonym terenie. Mamy więc do czynienia z narzędziem, które sprawdzi się w przypadku prezentacji aktualnej oferty bądź informacji o najnowszych promocjach. Kolejną zaletą takiej formy komunikacji jest możliwość zastosowania opcji „click to call” czy „click to sms”, oferujące sposobność zaangażowania konsumenta, poznania jego reakcji i zachowania.

Geolokalizacja zagranicą
W innych krajach poza celami praktycznymi, rozwiązanie to wykorzystywane jest do celów rozrywkowych. Geolokalizacja jest bardzo popularnym narzędziem i wiele znanych marek wykorzystuje jej możliwości. Każdy z nas spotkał się z firmą, która zachęca swoich klientów do dzielenia się swoim położeniem, odmeldowania się w danym sklepie lub lokalu gastronomicznym. Eksperci od rynku e-commerce sądzą, że jest to swoisty system lojalnościowy, przy którego użyciu klienci opowiadają o przyjemnych rzeczach, miejscach i tym samym polecają je. Jest to zatem skuteczny systemem rekomendacji.

 

Udostępnij:

Zobacz