• Lata doświadczeń w biznesie
  • kontakt@webfan.pl

W jaki sposób wykorzystuje się geolokalizację?

W jaki sposób wykorzystuje się geolokalizację?

Rozwój rozwiązań geolokalizacyjnych w aplikacjach mobilnych nabiera rozpędu. Wciąż opracowywane są innowacje, dedykowane biznesowi, rozrywce oraz działaniom marketingowym. Chcąc jak najlepiej wykorzystać możliwości oprogramowania, aplikacje korzystają z opcji lokalizacji systemów GPS i GSM. W naszym artykule omawiamy najpopularniejsze formy zastosowania geolokalizacji.

Z definicji geolokalizacja to określenie fizycznego położenia danego obiektu. Chodzi tu głównie o weryfikację źródła określonej aktywności. Usługa przydaje się do szerokich działań z zakresu marketingu oraz do badań rynku, wykonywanych przez sprzedawcę.

Geolokalizacja w bankowości
Geolokalizacja i obserwacja zachowania konsumenckiego wśród klientów bankowości daje okazję tym instytucjom do dostosowania usług i ofert do obecnej sytuacji materialnej i stylu życia określonego klienta. Poza tymi zaawansowanymi możliwościami, usługa ta pozwala klientom odnaleźć w najbliższej okolicy oddział banku oraz punkty handlowe, w których płacenie kartą z danego banku daje możliwość otrzymania atrakcyjnej zniżki.

Geolokalizacja w marketingu
Wnikliwe monitorowanie i analizowanie ścieżki zakupowej klientów e-sklepów dają ekspertom od marketingu wiele możliwości. Mogą oni zwracać uwagę kupujących na konkretne usługi i produkty, z których potrzeby jeszcze nie zdawali sobie sprawy. Obserwacja zachowania to także okazja na zaproponowanie ciekawych zniżek, ofert specjalnych czy spersonalizowanej listy punktów usługowych. Można też targetować SMS-y z wyjątkowo dużą dokładnością, po uwzględnieniu wielu zmiennych preferencji. 

Geolokalizacja w nawigacji samochodowej
Najpowszechniejszym zastosowaniem geolokalizacji do niedawna było wykorzystanie jej do ustalania trasy w komunikacji drogowej. Pierwsza nawigacja powstała jeszcze w latach 90., przy czym współczesne systemy nawigacyjne działają już głównie w modelu PND i odstają od możliwości smartfonów z funkcją GPS. Wystarczy spojrzeć na drastyczne spadki sprzedaży nawigacji na całym świecie. Z tego powodu firmy pracują na udoskonaleniem systemów nawigacji do formy urządzeń towarzyszących, posiadających także inne możliwości, jak np. szybkie obliczanie trasy, poszukiwanie stacji benzynowych z najniższymi cenami, bezpieczeństwo dostosowane do aktualnej sytuacji na drodze, informacje o płynności ruchu i objazdach, informacje pogodowe, płatności za przejazdy i parkingi oraz telewizja pokładowa dla współpasażerów.

Geolokalizacja a inteligentne miasta
Obecnie większość z nas zamieszkuje tereny miejskie. Zwiększające się zaludnienie potrzebuje wielu udogodnień technologicznych, które będą wspomagały funkcjonowanie tak złożonego organizmu miejskiego. Samorządy wprowadzające usługi Smart City opierają się właśnie na systemie geolokalizacji przy innowacjach dotyczących transportu, węzłów komunikacyjnych i dostarczania podstawowych mediów jak prąd czy woda.

 

Udostępnij:

Zobacz