• Lata doświadczeń w biznesie
  • kontakt@webfan.pl

Zastosowanie geolokalizacji w marketingu

Zastosowanie geolokalizacji w marketingu

Geolokalizacja marketingowa dotyczy emisji reklam na urządzeniach przenośnych, jak smartfon, które lokalizowane są przez GPS-y bądź BTS-y, tj. Base Transceiver Station, bazowe stacje przekaźnikowe. W praktyce oznacza to, że określony komunikat marketingowy dociera do odbiorcy, wyłącznie wtedy, gdy ten znajduje się w pożądanej okolicy. Choć systemy geolokalizacyjne bardziej kojarzą się z nawigacją i jazdą autem, to okazały się świetnym narzędziem marketingowym, o którym warto dowiedzieć się trochę więcej.

Dzięki wykorzystaniu rozwiązań geolokalizacyjnych reklamodawca zyskuje zupełnie nowe możliwości dotarcia do pożądanego klienta, pożądanego użytkownika z dopasowanym komunikatem, użytkownika w konkretnym miejscu, użytkownika w najodpowiedniejszym czasie oraz zaangażowania go w pożądane działanie. Nasz komunikat marketingowy jest wówczas bardziej interaktywny i dostosowany do preferencji potencjalnego klienta, który na pewno zainteresuje się spersonalizowaną ofertą.

Możliwości wykorzystania takiego narzędzia
Geolokalizację można wykorzystać w jakimkolwiek miejscu, w zasięgu działania telefonii komórkowej i zastosować do różnych innowacyjnych formatów reklamowych. Do nowych sposobów komunikacji z odbiorcami, wykorzystującym precyzyjne lokalizowanie, zalicza się notyfikacje graficzne i tekstowe. Tzw. Notification Ads, działają z poziomu aplikacji mobilnych, wykorzystując wbudowany kod, który umożliwia komunikację urządzenia przenośnego z nadajnikami BTS. W ten sposób możliwe jest precyzyjne wyznaczenie położenia i namierzenie danego urządzenia. Parametry takie pozwalają również na dokładne dotarcie do potencjalnych klientów, znajdujących się na określonym terenie. Rozwiązanie to doskonale sprawdzi się w prezentacji aktualnej oferty lub informacji o najnowszych promocjach. System posiada jeszcze jedno ciekawe rozwiązanie. Otóż ogromną i funkcjonalną zaletą takiej formy komunikacji jest możliwość zastosowania opcji „click to call” lub „click to sms”. W ten sposób można zaangażować konsumenta w relację z naszym przedsiębiorstwem, zaciekawić go, poznać jego reakcje i zachowania.

Co jeszcze warto wiedzieć?
Rozwiązania geolokalizacyjne to nie tylko zbieranie notyfikacji. Dróg dotarcia do użytkowników jest bowiem znacznie więcej. W komunikacji mobilnej dobrze sprawdzają się geolokalizowane wysyłki SMS i MMS. Co więcej, geolokalizacja nie ogranicza się wyłącznie do promocji miejsc czy lokali gastronomicznych. Jest ona równie efektywna przy promowaniu rozmaitych produktów, ofert, sklepów, salonów samochodowych, miejsc związanych z kulturą bądź rozrywką. Z geolokalizacją swoją przyszłość powinny wiązać te przedsiębiorstwa, mające np. sieć sprzedaży i chcą, żeby odbiorca znajdujący się w okolicy, trafił właśnie do ich lokalu, a nie do konkurencji.

 

Udostępnij:

Zobacz