• Lata doświadczeń w biznesie
  • kontakt@webfan.pl

Jak wykorzystuje się geolokalizację do płatności bezgotówkowych?

Jak wykorzystuje się geolokalizację do płatności bezgotówkowych?

Geolokalizacja to funkcja znana przede wszystkim osobom, które „pracują w Internecie”, czyli właścicielom serwisów społecznościowych lub informacyjnych, sklepów internetowych, blogów czy Youtuberów. Dzięki geolokalizacji bardzo łatwo przeanalizować, do jakiej grupy odbiorców docierają nasze treści lub produkty. W tę technologię zaczęły inwestować również inne branże jak np. marketing czy finanse. Okazuje się jednak, że geolokalizacja wcale nie jest żadną nowością na rynku, a po prostu z jej usług coraz częściej korzystamy na co dzień my – zwykli użytkownicy – z wielu różnych powodów. Co chcielibyśmy wiedzieć na temat geolokalizacji? Jak wykorzystuje się ją w strefie płatności? Zapraszamy do poniższego artykułu!

Ale od początku, czym jest geolokalizacja?
Geolokalizacja służy do określenia położenia geograficznego osób albo fizycznych przedmiotów (np. urządzeń elektronicznych, samochodów, budowli). Najczęściej do zlokalizowania wykorzystuje się technologię GPS (namierza się współrzędne geograficzne) lub śledzi ślad pozostawiony w sieci przy pomocy adresu IP danego urządzenia. Innymi słowy, dzięki geolokalizacji możemy określić pozycję interesującego nas obiektu. Tylko jaki to ma cel? Łatwość u określeniu czyjegoś położenia budzi wiele wątpliwości, np. zastanawiamy się, jakie mogłyby być konsekwencje, gdyby ta technologia dostała się w niepowołane ręce. 

Jaki jest cel korzystania z geolokalizacji?
Tak jak wspomnieliśmy, powszechne użycie geolokalizacji jest codziennym narzędziem osób pracujących w sieci. Głównie chodzi o korzyści statystyczne. Załóżmy, że jesteś właścicielem rozwijającego się sklepu internetowego. Aby korzystać w oferty Twojego sklepu użytkownik musi posiadać swoje konto. Dla Ciebie oznacza to porcję danych o potencjalnym kupcu, bo zostawia on swoje IP (za pomocą którego szybko go zlokalizujesz). Dzięki temu zdobędziesz wiedzę dotyczącą Twoich kupców – z których miast przychodzi najwięcej zamówień, w jakich województwach warto wzmocnić działania marketingowe, a może osoby mieszkające za granicą nabywają od Ciebie jakieś dobra materialne lub niematerialne? To cenna baza danych, które pozwolą Ci rozwijać biznes we właściwym kierunku – bo wiesz już, jakie jest grono Twoich odbiorców. Przykład? Jeśli z Twojego sklepu korzysta znaczny procent obywateli z Czech, to znak, że powinieneś: przetłumaczyć swoją stronę na Czeski i wprowadzić możliwość płacenia w koronach, zorientować się, w jaki sposób dostarczane są przesyłki w tym kraju itp. Zdobywasz wiedzę, którą można wykorzystać we właściwy sposób!

Jak ta funkcja rozwija systemy płatności bezgotówkowych?
Dzięki lokalizowaniu miejsc, z których zostają dokonywane płatności dla Twojego biznesu, w bardzo prosty sposób możesz profilować swoją ofertę. Ułatwi Ci to np. przeprowadzenie skutecznej kampanii marketingowej czy badań rynku, poprzez które ukierunkujesz swoje przyszłe działania. Co więcej, bez geolokalizacji funkcjonowanie na arenie międzynarodowej byłoby praktycznie niemożliwe, bo nie bylibyśmy w stanie sprawdzić, w których krajach mamy największe zasięgi. Dlatego jeśli jesteś przedsiębiorcą, zainwestuj w kursy, dzięki którym nauczysz się analizować zdobywane dane. 

Udostępnij:

Zobacz