• Lata doświadczeń w biznesie
  • kontakt@webfan.pl

Co powinien wiedzieć każdy przedsiębiorca o geolokalizacji?

Co powinien wiedzieć każdy przedsiębiorca o geolokalizacji?

Prowadzenie sklepu internetowego to poważne przedsięwzięcie. Po początkowej fazie planowania, organizacji i pierwszych kroków w dystrybucji dóbr materialnych lub cyfrowych, przychodzi pora na podsumowanie działalności. Podczas tego procesu przydatne nam są rozmaite narzędzia, a w nich – geolokalizacja. Dzisiaj porozmawiamy, jak wykorzystać tę technologię pracując w sieci. Czym jest geolokalizacja? Co powinien o niej wiedzieć każdy przedsiębiorca? Koniecznie przeczytaj poniższy artykuł.

Geolokalizacja ma wiele zastosowań
Najprościej rzecz ujmując, geolokalizacja pozwala nam na ustalenie położenia osób lub fizycznych przedmiotów, takich jak urządzenia elektroniczne, budynki czy samochody. Do tego celu wykorzystuje się technologię GPS (poprzez określenie dokładnych współrzędnych) albo adres IP urządzenia, z którego użytkownicy zostawiają ślad w sieci. Dzięki geolokalizacji jesteśmy w stanie wyznaczać szczegółowe trasy, śledzić pozycję danego obiektu (np. drogi naszej taksówki), określić adres czy zdobyć informację, z jakiego urządzenia zostały wysłane jakieś dane (fotografie, dokumenty, filmy czy transakcje płatnicze). Geolokalizacja jest wykorzystywana w przeróżnych branżach i ciągle znajduje się dla niej nowe zastosowanie. 

Postępująca globalizacja
Dlatego warto nauczyć się, w jaki sposób możemy korzystać z tej technologii. Niesie bowiem ona ze sobą wiele możliwości, ale także budzi wątpliwości. Z jednej strony możemy wykorzystać zdobyte informacje do rozwoju swojego przedsiębiorstwa i właściwego wyprofilowania go, a z drugiej możemy mieć poczucie, że jesteśmy nieustannie kontrolowani. Polecamy wszystkim młodym i doświadczonym przedsiębiorcą uczestnictwo w kursach i szkoleniach dot. narzędzi badania zasięgu oraz poszerzania wiedzy w tym temacie. W jakim celu?

Ciekawe rozwiązanie od Dotpay
Dla właściciela sklepu internetowego celem zwykle jest rozwinięcie swojej małej firmy w średnią i większą firmę. Przeniesienie się na rynek międzynarodowy. Ten cel łatwiej osiągnąć, kiedy znamy swoje grono odbiorców. Dla sklepów online standardem jest już współpracowanie z agencjami rozliczeniowymi, dzięki którym konsumenci mogą dokonywać szybkich płatności. Ma to wiele plusów – a prócz natychmiastowego zaksięgowania wpłaty i wygody dla klienta, właściciel może skorzystać z jeszcze jednej funkcji. Firma Dotpay.pl umożliwia swoim użytkownikom opcję geoloklaizacji odbytych transakcji. To znaczy, że możesz sprawdzić, z jakich miejsc w Polsce i na świecie przybywa do Ciebie najwięcej przelewów. Dzięki temu łatwiej jest określić, w których regionach warto przeprowadzić większe kampanie marketingowe albo badania konsumenckie - im więcej osób rozwiąże takie ankiety, tym otrzymasz lepszy materiał do analizy. Co więcej, wykorzystywanie na co dzień geolokalizacji płatności sprawdza się nie tylko właścicielom sklepów internetowych, ale również osobom pracującym w hotelach czy restauracjach - dzięki temu wiedzą, do jakiej grupy należą ich najczęstsi klienci (i np. jaka jest średnia wpłat dokonanych w danym lokalu). Dlatego mocno zachęcamy do edukowania siebie w tym temacie. 

 

Udostępnij:

Zobacz