• Lata doświadczeń w biznesie
  • kontakt@webfan.pl

4 porady dla przedsiębiorców dotyczące bezpiecznych płatności kartą w Internecie

4 porady dla przedsiębiorców dotyczące bezpiecznych płatności kartą w Internecie

Jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym jest wzbudzenie zaufania u klientów. Tymczasem, oszust dokonywanych podczas zakupów w sieci jest coraz więcej. Nic dziwnego, że klienci obawiają się płatności online. Jeśli nasza firma nie zdoła zdobyć zaufania swoich klientów, zarówno, jeśli chodzi o oferowane produkty, jak i ogólne doświadczenia związane z płatnościami, jej rozwój będzie mocno utrudniony. Jeśli nasza firma akceptuje płatności kartą przez Internet, musimy dołożyć starań, aby zapewnić bezpieczeństwo płatności. Skorzystajmy z czterech wskazówek, aby zmniejszyć ryzyko podczas dokonywania transakcji. 

Weryfikacja każdej pojedynczej transakcji 
Mimo że nie mamy bezpośredniego do czynienia z kartami klientów, wciąż istnieją sposoby sprawdzenia, czy transakcja jest dokonywana przez prawowitego właściciela karty. Zawsze wymagajmy od klientów podania kodu zabezpieczającego lub numeru CVV znajdującego się na odwrocie kart. Nowoczesne platformy zakupowe dają nam możliwość monitorowania wzorców zakupowych klientów i identyfikowania wszystko, co jest poza normą. Na przykład, jeśli dotychczasowy klient składa zaskakująco duże zamówienie, dobrym pomysłem jest skontaktowanie się z nim i sprawdzenie zamówienia.

Współpraca ze sprawdzonym dostawcą płatności online
Dobrym sposobem na zapewnienie bezpiecznych płatności jest współpraca z zaufanym dostawcom płatności, który na rynku działa od lat i posiada zaufanie wielu innych klientów. Na polskim rynku takim dostawcom jest z pewnością Dotpay. Pomimo ogólnych przepisów regulujących działalność operatorów płatności, nie wszyscy dostawcy podejmują takie same środki bezpieczeństwa. Poszukując odpowiedniego operatora, przejrzyjmy oferty znanych i renomowanych firm. Trzymajmy się z daleka od dostawców, którzy oferują „najniższe stawki na rynku”. Bardzo często w umowach z nimi pojawiają się ukryte koszty, albo niskie stawki wynikają z mniejszych inwestycji w środki bezpieczeństwa. 

Ochrona przechowywanych danych
Jeśli chodzi o przechowywanie danych klientów, obowiązują dość restrykcyjne przepisy. Dzieje się tak, dlatego, że szacunkowe 95% przypadków naruszenia danych na kartach kredytowych dotyczy niewielkich firm. Oszuści zakładają, że mniejsze firmy nie mogą sobie pozwolić na odpowiednią infrastrukturę bezpieczeństwa, co czyni je łatwiejszym celem. Najlepszym sposobem uniknięcia naruszenia danych jest po prostu nieprzechowywanie żadnych informacji o płatnościach po zakończeniu transakcji. Jeśli chcemy gromadzić informacje o klientach, upewnijmy się, że chronimy te informacje, przechowując dane na serwerze zewnętrznym (chmurowym) lub szyfrując dane użytkownika, aby oszust nie mógł ich łatwo przechwycić. 

Udostępnij:

Zobacz