• Lata doświadczeń w biznesie
  • kontakt@webfan.pl

Kilka sprawdzonych metod zabezpieczania strony płatności i ochrony prywatności klientów

Kilka sprawdzonych metod zabezpieczania strony płatności i ochrony prywatności klientów

Jeśli działamy w obszarze handlu elektronicznego, akceptowanie płatności online za pośrednictwem strony płatności, która jest całkowicie bezpieczna i chroni prywatność klientów to nasze „być albo nie być”. Nasi klienci muszą mieć pewność pełnej wydajności witryny oraz jej bezpieczeństwa. Oto sprawdzone metody, które możemy zastosować, aby nasza firma i klienci pozostali bezpieczni:

Całkowita przejrzystość
Upewnijmy się, że nasze dane kontaktowe są wyraźnie widoczne na każdej stronie naszej witryny, w dokumentacji wysyłkowej i oczywiście w całej korespondencji z klientem, niezależnie od tego, czy jest to poczta elektroniczna, czy tradycyjny list. Ułatwmy klientom możliwość natychmiastowego określenia, skąd pochodzą rachunki, używając nazwy firmy lub marki, jako deskryptora płatności. Po przetworzeniu zamówienia lub dokonaniu zwrotu pieniędzy natychmiast wyślijmy potwierdzenie e-mailem i w pełni ujawnijmy zasady i procedury zwrotu kosztów. Należy publikować jasne i zrozumiałe zasady dotyczące wszystkich aspektów działalności, w tym polityki prywatności. Informacje te powinny zawsze pojawiać się w komunikatach potwierdzających zamówienie oraz na stronie internetowej.

Szyfrowane danych klientów
Zbieranie danych klientów ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia sprawnych i bezpiecznych zakupów. Pozwala także budować bazę klientów. Musimy przecież wiedzieć, z kim mamy do czynienia. Tak jak klienci muszą wiedzieć, o kogo kupują, tak my musimy mieć świadomość, kto kupuje od nas. Powinniśmy gromadzić dane klientów za pomocą technologii szyfrowania, aby zapewnić ich bezpieczeństwo i prywatność, jednocześnie upewniając się, że posiadamy wszystkie potrzebne informacje, aby móc autoryzować i przetwarzać zamówienie.

Wykorzystanie najlepszych praktyk PCI DSS
Rada ds. Standardów bezpieczeństwa danych kart płatniczych jest odpowiedzialna za rozwój, zarządzanie, edukację i znajomość standardów bezpieczeństwa PCI. Rada opublikowała zestaw najlepszych praktyk, które zapewniają dodatkowy poziom bezpieczeństwa. Obejmują one:
- stosowanie szyfrowania, aby chronić przechowywane dane,
- szyfrowanie wszystkich danych rozproszonych w sieciach publicznych, w tym poczty e-mail, FTP, strumieni danych i linii telefonicznych,
- zezwalanie na dostęp do danych wyłącznie upoważnionym osobom,
- upewnienie się, że dane naszych klientów są w pełni chronione przez partnerów biznesowych lub inne podmioty taki, jak centra obsługi telefonicznej czy partnerzy marketingowi, którzy mogą mieć dostęp do informacji o płatnościach.
Aby upewnić się, że nasza firma postępuje w zgodzie z najlepszymi praktykami z PCI DSS, dobrze jest pracować z certyfikowanym dostawcą usług płatniczych.

Udostępnij:

Zobacz