• Lata doświadczeń w biznesie
  • kontakt@webfan.pl

Jak działa geolokalizowanie płatności bezgotówkowych?

Jak działa geolokalizowanie płatności bezgotówkowych?

Geolokalizacja to technologia wykorzystywana przez wiele branży. Pierwotnie miała służyć w określaniu dokładnego położenia fizycznego obiektu – do tego wykorzystywano GPS (oraz podobne systemy satelitarne). Dzięki geolokalizacji rozwinęła się np. astronomia i kartografia. Jeszcze nigdy szczegółowo jak dzisiaj, nie potrafiliśmy wyznaczyć trasy z punktu A do punktu B wraz z oszacowaniem czasu, jaki będzie trzeba pokonać. Obecnie wykorzystuje się geolokalizację w działaniach marketingowych – a umiejętność analizowania zebranych danych przyda się każdemu młodemu lub doświadczonemu przedsiębiorcy. Dzisiaj porozmawiamy o tym, jak działa geolokalizacja w przypadku dokonywania płatności bezgotówkowych.

Geolokalizacja płatności
Obecnie dzięki adresowi IP jesteśmy w stanie uzyskać informacje na temat tego, z jakiego miejsca do sieci została przesłana wiadomość, fotografia, plik czy przelew. Adres IP posiadają wszystkie urządzenia elektroniczne – nie tylko komputery, ale i tablety czy smartofny. Na fali popularności aplikacji mobilnych, przez które można rozliczać transakcje bezgotówkowe, śledzenie aktywności użytkowników może być cenne dla osób działających w branży e-commerce. O co dokładniej chodzi? Klient sklepu online dokonując przelewu, zostawia po sobie ślad w sieci, a konkretnie – ścieżkę, jaką pokonały pieniądze z konta kupca, na konto sprzedawcy. Dzięki temu, mamy wiedzę nie tylko na temat sumy transakcji, ale także miasta i regionu, z którego została dokonana. Jak łatwo się domyślić, geolokalizacji możemy używać do celów statystycznych i analizować wyniki badań. To świetne rozwiązanie szczególnie dla osób, które zakładają małe firmy i nie bardzo wiedzą, w jakim kierunku powinny podążyć, by je rozwinąć.

Rozwijanie przedsiębiorstwa
Obecnie dział handlu i usług rozwija się bardzo dynamicznie, a małe i średnie firmy szybko ginął w tłumie. Ceni się dobrze i przejrzyście zrobione strony internetowe, stosowanie nowych rozwiązań (np. danie klientom możliwości większego wyboru kanału płatności) i kreatywność. Działania małych i średnich firm skupiają się więc zazwyczaj na marketingu i badaniu rynku odbiorców. Dzięki umiejętnemu korzystaniu z geolokalizacji płatności, łatwiej wyprofilować swoje marketingowe strategie. Przykład? Jeśli właściciele sklepu online znają swoje zasięgi, na pewno zauważą, jeśli pojawi się w nich większy procent osób z zagranicy. Może to świadczyć o tym, że asortyment sklepu trafił właśnie w zapotrzebowanie takiej grupy ludzi, więc kolejnym krokiem będzie przetłumaczenie strony, umożliwienie płacenia w walucie danego kraju i rozpoczęcie promocji właśnie w tym konkretnym miejscu. Innym przykładem jest posiadanie firmy, która ma kilka oddziałów w całej Polsce. Dzięki geolokalizacji płatności, bardzo szybko zweryfikujemy, który oddział przynosi największe zyski, a nad którym trzeba popracować i wzmocnić reklamę. Jak w ogóle zdobyć możliwość korzystania z takiej funkcji? Warto skontaktować się ze swoim agentem rozliczeniowym - np. firma Dotpay oferuje funkcję geolokalizacji płatności, wystarczy zapytać, w jaki sposób jej używać w panelu administratora. 

 

Udostępnij:

Zobacz