• Lata doświadczeń w biznesie
  • kontakt@webfan.pl

Czego konsumenci nie lubią w sklepach online?

Czego konsumenci nie lubią w sklepach online?

Zakupy w Internecie cieszą się popularnością z uwagi na duży wybór towarów, możliwość wielokanałowego finalizowania płatności oraz oszczędności, które z tego faktu wynikają. Konsumenci cenią sobie sklepy dopracowane, przejrzyste oraz funkcjonalne. Mają świadomość, że to sklep powinien ich zachęcać do zakupów, dlatego w dobie ogromu platform e-commerce wyrobili sobie dedykowane oczekiwania. Dziś skupimy się na tych elementach sklepów online, które nie są mile widziane w oczach konsumentów.

Interfejs, czyli User Experiences

UX (User Experiences) to całość odczuć, jakie strona internetowa wzbudza w konsumencie. Poprzez platformę Google Search Console można w łatwy sposób zobaczyć, na których podstronach sklepu ruch jest mniejszy, a na których większy. Konsumenci, gdy nie czują się na stronie swobodnie, przeszkadzają im reklamy lub okienka pop-up, to zazwyczaj opuszczają ją i wybierają taki sklep, który jest przejrzysty.

UX odnosi się także do sposobów płatności. Sklep powinien informować konsumentów o kanałach poprzez logo współpracującego operatora szybkich płatności online, np. Dotpay. Platformy, które w sposób widoczny nie informują o akceptowanych formach płatności są zazwyczaj opuszczane, zanim konsument na dobre zapozna się z jego ofertą.

Tekst, za dużo tekstów!

Opisy produktów są wskazane, ale konsumenci nie lubią czytać - oni zazwyczaj "skanują" stronę w poszukiwaniu najbardziej wartościowych informacji. W związku z tym infografiki będą lepszym rozwiązaniem od nagromadzenia tekstu, który tylko przeszkadza i zmusza potencjalnego klienta do opuszczenia witryny.

"Kolejna strona"

Układ platformy ma ogromne znaczenie dla konsumentów. Strony, które są dłuższe bywają lepiej odbierane, niż te, gdzie aby oglądnąć produkty musimy kliknąć "następna strona". Portale informacyjne takie jak Onet oraz serwisy ogłoszeniowe typu Olx już dawno zrezygnowały z przestarzałego układu kosztem dłuższej i, co ciekawe - lżejszej strony.

Te trzy podpunkty często decydują o tym, jak długo pozostaniemy na stronie internetowej. Warto zdać sobie sprawę, że konsumenci cenią sobie prostotę. Przy budowaniu e-sklepu należałoby traktować go tak, jakbyśmy sami byli jego klientami. To najlepszy sposób na stworzenie przyjaznej platformy e-commerce. 

 

Udostępnij:

Zobacz