• Lata doświadczeń w biznesie
  • kontakt@webfan.pl

Jak często kupujemy przez Internet?

Jak często kupujemy przez Internet?

Z informacji podanych przez CBOS wynika, że aż 47% Polaków przyznaje się do zakupów w Internecie. Jeszcze sześć lat temu procent ten wynosił 27 i przewiduje się, że pod koniec 2017 roku przekroczy 55%. Ma to związek z dostępnością Internetu bezprzewodowego z którego korzysta niemal 77% konsumentów, co daje wzrost o blisko 30% w stosunku do lat 2010-2012. Jacy konsumenci najchętniej sięgają po e-zakupy? Postanowiliśmy to sprawdzić!

Kupują wszyscy - zarówno młodzi, jak również starsi!

Choć mogłoby się wydawać, że e-zakupy są domeną osób młodych, z badania CBOS wynika coś zupełnie odwrotnego. Do ostatniego, sporego zakupu przekraczającego wydatek rzędu 150 złotych najczęściej przyznają się osoby  w wieku powyżej 45 lat. Najchętniej sięgają po książki, zamawiają drobne gadżety do domu lub upominki. Z grupy osób młodszych (18-25 lat) ostatni wydatek na e-zakupy nie przekroczył 100 złotych, a do najchętniej nabywanych produktów zalicza się: muzykę, aplikacje mobilne, kosmetyki oraz ubrania.

Mniej chętnie płacimy za dostęp do treści

10% Internautów przyznaje się do kupowania dostępu do płatnych treści. To o wiele mniejszy procent, niż pięć lat temu, gdy do tego procederu przyznawało się niemal 18%. Wynik będzie jeszcze słabszy, gdy uwzględnimy tylko osoby dorosłe - wyniesie on zaledwie sześć procent. Powodem tego stanu rzeczy jest większa ilość źródeł, które oferują treści darmowe.

Bankowość internetowa motorem napędowym do e-zakupów

W ciągu ostatnich pięciu lat ponad 30% posiadaczy kont bankowych decydowało się na uruchomienie kanału internetowego. Dzięki temu wzrosła sprzedaż w e-sklepach, a zwłaszcza w tych, które obsługiwane są przez operatorów szybkich płatności (np. Dotpay). Możliwość błyskawicznego uregulowania rachunku nawet w weekendy skłania konsumentów do częstszych zakupów.

Kupujemy często, a będziemy kupować jeszcze częściej!

W dobie szybkiego rozwoju w branży e-commerce i bankowej mamy do czynienia z mnóstwem możliwości w odniesieniu do e-sprzedaży. Możemy kupować przy pomocy tabletów, regulować rachunki w czasie rzeczywistym (błyskawiczna płatność) i korzystać z aplikacji mobilnych na zasadzie płatności odroczonych. To sprawia, że kupujemy często, a będziemy to robić jeszcze chętniej!

 

Udostępnij:

Zobacz