• Lata doświadczeń w biznesie
  • kontakt@webfan.pl

Zgubiony towar - kto za niego odpowiada?

Zgubiony towar - kto za niego odpowiada?

Wyobraź sobie sytuację, że kupujesz jakiś towar za pośrednictwem sieci, płacisz za niego i wybierasz dogodną dla siebie formę dostawy. Przychodzi dzień otrzymania przesyłki, lecz zamiast towaru, dostajesz informację, że przesyłka została zagubiona. Co robisz w takiej sytuacji? Dzwonisz do sklepu i starasz się dowiedzieć szczegółów. Jeśli znasz swoje prawa to wiesz, że za zgubiony towar nie odpowiadasz Ty, tylko sklep w którym dokonałeś zakupu.

Jak to wygląda od środka?

Przyjęliśmy założenie, że nie tylko nabyłeś towar, ale zapłaciłeś za niego przelewem tradycyjnym lub błyskawicznym. W tej sytuacji jesteś rozliczony ze sklepem, ale jeśli nie otrzymałeś towaru, to możesz się ubiegać o zwrot pieniędzy nawet w przypadku, gdy przesyłka zostanie zagubiona, co będzie wynikiem odpowiedzialności ze strony firmy kurierskiej lub poczty. Z punktu widzenia prawnika, Ty zapłaciłeś za towar, ale go nie otrzymałeś, więc bez problemu otrzymasz zwrot pieniędzy lub towar zostanie Ci dosłany. W tej sytuacji to sklep powinien się "dogadywać" z dostawcą, bo cała odpowiedzialność ciąży na nim.

Jak otrzymać zwrot pieniędzy?

Możesz się ubiegać o ponowne wysłanie towaru (jeśli zapłaciłeś za przesyłkę z góry) lub zwrot pieniędzy. To drugie rozwiązanie będzie wymagać złożenie oświadczenie wraz z załączeniem dokumentacji: potwierdzenia przelewu, e-faktury lub e-rachunku. Sklep będzie miał do 14 dni na zwrócenie Ci pieniędzy.

Kiedy to się zdarza?

Zgubiony towar nie zawsze musi oznaczać oszustwo. Czasem się tak po prostu zdarza i to od sklepu zależy, w jaki sposób potraktuje swojego klienta. Warto pamiętać o kompletowaniu dokumentacji przy okazji każdego zakupu, ponieważ nie możemy w takich przypadkach wykluczyć celowych zamiarów lub wyłudzenia pieniędzy. 

 

Udostępnij:

Zobacz